08 July, 2011

Samsung Galaxy Tab Gingerbread Upgrade, del IV - den endelige opgradering

Opdateret kl. 21:10 med lidt flere billeder

Så er den her endelig! Opgraderingen til Gingerbread til Samsung Galaxy Tab P1000!

Samsung Galaxy Tab Gingerbread Upgrade, del III, del II og del I har jeg beskrevet mine "eventyr" omkring opgradering af min Samsung Galaxy Tab (P1000) til Android 2.3 "Gingerbread". Nu er opgraderingen så endlig her i form af version 2.3.3. Opdateringen skal hentes via Samsungs synkroniserings software Kies. Her er screen-shots af min opgradering:


Nuværende firmware:
PDA:JMI / PHONE: JMA / CSC:JM4 (NEE)

Ny firmware:

PDA:JP9 / PHONE: JPZ / CSC:JP1 (NEE)

Lad os komme i gang med opgraderingen. Først sikkerhedskopieres alt på telefonen (ikke vist).

Så gør Kies klar til opgraderingen:




Selve firmwaren hentes:

Firmwaren overføres til Galaxy Tab:


(beklager billedkvaliteten)

Og Samsung Galaxy Tab 7" (P1000) kører nu Android 2.3.3 Gingerbread!

Firmware version: 2.3.3
Baseband version: P1000XXJPZ
Kernel version: 2.6.35.7 root@DELL101 #2
Build number: GINGERBREAD.XWJP9

Umiddelbart er der kommet 3 nye apps: Social Hub, Pulse og Sketch memo. Jeg vil senere gennemgå softwaren i et post om ca 14 dage.

2 comments:

  1. Glæder mig :-)

    hilsen Hanne

    ReplyDelete
  2. De 4 touch knapper på siden af den lyser nu hele tiden når displayed er aktivt. Gør det MEGET nemmere at bruge den i et mørkt rum.

    ReplyDelete