26 October, 2009

LivsMønstre

For de af jer, der ikke går meget op i kristendom eller kristenliv, og måske endda går uden om det bevidst har jeg en lille udfordring til dig. Dette blog-indlæg samt nogle fremtidige, handler om det at være kristen på en måde, der får os som kristne til at relatere til den ikke-kristne verden på en ny måde. Selvom du måske tænker, "Kristendom, det lyder kedeligt", eller endda "Lad mig komme væk", så vil jeg gerne udfordre dig til at læse disse blogs. Og hvis du vil springe over dem, men stadig læse mine andre blogs, så vil alle disse blogs have titlen "LivsMønstre" i sig.

Vi har i vores cellegruppe i kirken taget fat på bogen "LivsMønstre" af Mike Breen og Walt Kallestad (originaltitel: "A Passionate Life"). I denne bog præsenterer Mike Breen og Walt Kallestad ideen on LivsMønstre (på engelsk: "LifeShapes". Indtil videre har vi arbejdet med den ved at vores cellegruppeleder (der iøvrigt er fruen i præsteparret (dvs de er begge ledere i i gruppen :-)) har læst bogen og har haft 2-3 gange, hvor hun har gennemgået noget af bogen, men uden jeg har haft lejlighed til at læse bogen selv. Hun har bearbejdet og videregivet "Cirklen", og vi har så talt og reflekteret over hendes oplæg i gruppen.

Nu er det mig, der har ansvaret for oplægget til næste gang og har lånt bogen og ledervejledningen, og jeg syntes, at det var den rigtige lejlighed til rent faktisk at læse bogen, eller ihvertfald så meget, jeg kan nå, inden jeg skal aflevere den igen. Også selvom jeg "kun" skal have oplægget om trekanten.

Jeg vil dele mine tanker om bogen løbende, som jeg læser den. Jeg håber at kunne nå lidt længere end bare "Cirklen" og "Trekanten" inden jeg skal aflevere bogen igen. Jeg overvejer dog stærkt, om ikke bogen skal købes, så vi har den permanent. Mine indlæg om "LivsMønstre" vil hovedsagligt komme til at ligge på denne (danske) blog, men der kan også forekomme indlæg på JanHolbo og Jan's Theoughts (på engelsk). På alle tre blogs vil de blive labeled med LifeShapes som minimum, den danske blog naturligvis også med LivsMønstre.

De følgende indlæg (hvor ingen er skrevet inden jeg postede dette) vil måske blive skrevet flere samme dag, men der vil højst komme et post på denne blog om dagen - andre vil blive sat til at blive publiceret de(n) følgende dag(e). Der kan dog komme sekundære blogs på de to ovennævnte engelske blogs.

No comments:

Post a Comment